yazmaya değecek hersey yaşamaya değmiştir.

yazmaya değecek hersey yaşamaya değmiştir.

16 Şubat 2014 Pazar

bugun ne yaptin? hiiiiccc!!!!

Yillarini calisma hayatinda gecirmis, 15 yilda en fazla ustuste 2 hafta izin yapmis,ondada evde durmayip gezmis tozmus,bu dunyayi elinde ters tutmus bir kadinin ev kadini olma yolunda zorlu dikenli yolu... alismak zor ve inanin calismaktan daha zor.

Ogluma hic degilse ilk bebeklik ve ilk  cocukluk evrelerinde bakabilmeyi  cok istedim hayal ettim,sonunda karar verdim istifa ettim.Ve bundan bir gun  bir dakika bir saniye dahi pisman olmadim. Mutlulugun nirvanasi onun ber sabah uyanisini gormek, tum gun dipdibe olma,her gelisimini birebir takip etme,iki bedende bir kalp olabilmektir.Insanin herzaman  bir  bebegi olmuyorki.Bizim gibi calisan,maasli gecinip gayesi  cocuklarina iyi  bir gelecek olan,yilda 1-2 kez tatile cikmazsa hayata kusebilen,kredi karti seven,kredi seven ama  borcunu bir gun geciktirse uyuyamayan,sosyal,adil,halktan tipler icin  bu ancak 1 yada 2 kez olur.Sonra minik bebekler buyur,cocuk olur,sizde,hayatin kaldiginiz yerinde.

Iste  ben bu anlari kacirmak istemedim, is hayatima sanirim en iyi ihtimalle 2 yada 3 yil ara verdim.Verdim vermesine de, bu yeni sifatima pek alisamadim.Ha pardon bir degil iki sifatim oldu.Birine oyle alistimki sanirsin dogustan anneyim ya da anne olmak icin dogmusum daha iyi bir ifade.

Benim alisamadigim ev hanimi sifati.Neden mi?Cok agir is migirim,vallahi cok agir.Ne pirimi  var ne fazla mesaisi ne ogle yemegi ne de 15dk molasi.Evet bildiniz,haftasonu tatili de yok. Hem anne hem ev hanimi olarak annemin degerini iki kat anliyorum.

Beceriyorum becermesine ama,gorev tanimi yok bu isin,zor kismi o. Anne olmak dolayisi ile zaten  bebegin,cocugun bakimi,yemegi,kakasi,oynamasi,okulu,odevi, uykusu,gece uyanmasi,ustu basi ,hastaysa bakmasi,aglasa annesssiiiii diye seslenilip ilk yardimi hep sizde.Bunun disinda evin temizligi,yemegi,kahvaltisi, ekmek yokmu,yemekte pilav ne pilavi,(hayir pilavi hangi ara yaptin diyende yok),kazagim yikandimi, corabim nerde,aksam misafir geliyor,kekmi borekmi,ampul vardi nerde,kontrol kalemi nerde,bu fatura neden boyle yuklu,bu makinayi kim bozdu,bu elektrigi napiyosun,aksama ne yemek var,masada  bi parmak tozmu var,e  hadiii bi sen hazir diilsinler..hepsi bu ev haniminin yazili olmayan ama halk icinde genel gecer kabul edilmis gorev tanimindaki cumlelerden.  Kimse alinmasin bir ev hanimi olarak soyleyeyim,ev hanimligi evde bos isler mudurlugu.Ama o anladiginiz anlamda degil.Bos..neyapsak bos.gozukmuyor.Aksama kadar bir dk oturmuyorsun ama ne yaptin butun gun evdesin diye bir cumle varya hani,o zaannk diye carpiyor adamin yuzune.Sonra dusunuyosun ne yaptin? Harbiden dise dokunur  bir cumle cikmiyor yaptiklarindan..sinir oluyorsun.

Halbuki saat 7 de,ise gidenlerin  cogunun alarmi otmeden minik alarminin sesi ile basliyorsun mesaiye..alt degis giydir kahvalti hazirla, yataklari topla bebegide oyala bu arada aglamasin,hadi kahvaltiya yumurta pismis.oyna binbir saklabanlik yap anca yedir,kendi ozgurce yesin diye doktuklerini topla,mutfagi topla,atarsan agzina iki lokma bisi at,aaaa saat 10.00, hadi oynayalim diye bakan bebeginle oyuna basla, hmmm dur bi camasir koy o sirada,makina dönsün.Bebegin altini degis,mizmizlaniyor uyut,saat 11.00,uyurken yemegini koy ocaga,wc lavabo temizle yada toz al uyurken,corbaya bak pismismi? Aa uyandi saat 12.30.hadi yemek yedir aguli gugulii aaaa bak ucak geliyooo,hadi ozguruz ye kendin batti heryer,temizle topla saat 13.30 hala mutfaktayiz.Makina bitmis asalim,atti atti disari istiyorsun zaten markete gitmek lazim,hazirlan,o sirada cekmeceleri bosaltsin sen topla,ustunu cikar o pirize gitsin dur bebegimm diye kos, o gitsin sen getir,giyin,binbir guclukle onu giydir,kapinin onune gel.ayakkabini giyerken o iceri kacsin cikar git al yine kacsin sonunda cikin azicik parka gidin kendi kayamaz hop kaydiraga kaldir koy hop salla,hadi markete.sanki yaninda 3 adaminla gitmis gibi yuklen marketi,cocuk arabasi ile ite ite bi elin posetten morarmiscasina hirsla tasi.karinca gibi hergun tasi tasi.eve gel saat 16.00.parkta meyva yogurt bisiler yemisti.el yuz yika giydir uykusu geldi uyut.o uyurken azicik netemi gireyim yok yemege basliyayim kalk yemek koy,sonra utulenecekler dagindan birkac utu yap,ama tam hizini almisken uyansin,agliyor kossss..ha bu arada bulasik makinasi calistir,su bitmis su soyle, aidati isteyen kapiciya aidati ode,parka giderken bankaya krediyide ode,neyse bebegini yikaman lazim saat 18.00 yika o kacsin sen kovala,kurula giydir,acikti yemek yedir,kapi caliyor babasi geldiiii..OHHH biraz tutsa ne yapsam wc mi girsem uzansammi tv mi baksam ama acikmis baba,yemek hazirla,yemek yesin,masa topla dus alacakmis bebegi yine sen tut,isten gelmis ama yorgunmus annesiiiii seni istiyomus,al mizmizlaniyor zaten uyumak istiyor,hadi uyuyalim pijama giyelim evet filde uyuyacak evet mirmir baligidaa eee eeee evet annede uyuyacakk..uyu melegim iyi geceler..saat 21.00

Cay koymustun getir biraz arada yaptigin tatlidan e bunu hangi arada yaptin  ben yazmamisim ama yapmissin helal,kocana da vakit ayir sor gunu nasil gecmis,dizi de basladi olsun iki muhabbet et..
Eeee cnm ne yaptin isyerinde bugun..
sorma o geldi bole dedi bu geldi bole dedi o yonetici bu elemana bunu dedi bende sinirlendim cok gerildim,oglen sunla yemek yedik sonra suna gulduk.ole ya bildigin gibi..eee canim sen ne yaptin?
................ ben?ben mi?? Ne yaptim ben bugun ya..ne diyeyim adama tek tek sayicammi.yok cok yorgunum..buldum cevabi..
hiiiccc napim be cnm..hiicc mi...yok arkadas erken emeklilikten yararlansin bu ev hanimlari.icinde temizlik olmayan  normal bir gun bu..ve sonu hicclik..bosluk..demedimmi bos isler diye..offf yoruldum,bir suru isim var oturmus size yaziyorum,hadi ben kaciyorumm..Havlunu yikadim  canim dur yenisini getiriyorummmmm....


2 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Arzu zeynep dedi ki...

Yazının sonundaki resimi de sen mi yaptın yoksa?yazdıklarının tam anlatımıydı bayıldım;))yazdıkların benim de yaşadıklarım olduğu için çok büyük keyifle ve yaşayarak okuyorum yazılarını.zeynebim de bugün biraz geç yattı elektrikler yoktu ve yatmasına yakın gelince oyuncaklarına saldırdı(saatlerce ayrı kaldı ya;)uyuduktan sonra yemek yedik,etrafı toparla temizle derken yoruldum bile.yahu sen bir de yazılar yazıyorsun.ne diyim maşallah sana be burcum.ha bu yazıları da öyle güzel ve etkileyici yazıyorsun ki İnan yazını okuduktan sonra yemeğimizi yedik ve kızımla attık kendimizi dışarı;))yazmaya mutlaka devam etmelisin...iyi ki varsın..