yazmaya değecek hersey yaşamaya değmiştir.

yazmaya değecek hersey yaşamaya değmiştir.

14 Şubat 2014 Cuma

ozgurum zekiyim

Pamuk prensim gün geçtikçe  büyürken bende her yaptiğina hayran hayran bakip bugünde bunu yapti  şunu yapti diye gururla gezer oldum. Onun her gelişim gösterdiği hareketi,bazi seyleri ne kadar dogru yaptigimin bir kaniti sanki..


Özgürlük gelisimin ilk etkeni..Özgürse daha cok ogreniyor daha cok merak ediyor.Bu konuda bazen esimle,bazende annemle ters dusuyoruz. Ya ama bak ustunu  islatti verme sulugunu eline diyor, iyide ustunu islatmazsa su icmeyi ogrenemez diyorum,aman kizim  cikarma disari usur diyor annem, havada gunes var bu d vitaminini kaciramam yoksa bagisikligi gelismez diyorum..Sakinmakla savsaklamak arasindaki cizgi degil bahsettigim.Aksine fazla onemsemek.Herseyi onun icin yapmak. Ben havada yagmur yoksa ogluma hergun oksijen aldiriyorum.Hic birsey yapamazsam aliyorum kucagima iniyorum sitenin  bahcesine iki tur atiyorum, kedilere baktiriyorum,ellerinden tutup yurume alistirmasi yapiyorum 10 dk bile olsa bu hava almalar, uykusunu dahi etkiliyor.


O bebek aman bozar aman doker sacar diye mahrum ederseniz onu, bu dunyayi kesfedemez.Minicik parmaklari ile onune koydugum yiyecekleri alip once  bakti sonraki gunler mincikladi,yere atti ama sonunda agzina goturdu. Simdi ne versem onune kus gibi git git yiyor doke saca.sonra minik el supurgesi ile cekiyorum.Ama merakli bidik dururmu ?o da istiyor veriyorum eline,vin vinn cekiyor hem oyalaniyor hem hevesini aliyor hemde ögreniyor.Cisimleri eline aliyor nasil ses cikariyorlar bakiyor.


Odasini gunde 3-4 kez topluyorum ama o oyuncaklari dagitmayi seviyor.Sadece oyuncaklari degil heryeri..Ama dagitip firlattikca oyle oynadigini anliyorum 11 aylik bir minik bebege duzenli oynamayi ogretmeye calismak sadece beyhude bir caba olur.Yatagindaysa yatak basindaki oyuncak, krem ne varsa, mama sandalyesindeyse eline gecen ne varsa yere atiyor. Bel fitigi olmadan bu donemi atlatirsam iyi.



Gunde 3 yada 4 kez ust degistiriyorum.minicik bi kismida kirlense;lekeli,islak kiyafetle tutamam onu. Evde ikimizde olsak leke olmus bir giysiyi cikariyorum hemen.Zaten cok cabuk buyuyorlar ne zaman giyecek giysin cesit cesit istiyorum,Temizlik koksun bebek koksun hep.Dogdugundan beri kiyafetlerini ayri ve bebek deterjani ile yikiyorum ve  buna cok onem veriyorum.Hem alerjen bakimindan hem kansorojen hem de "kokojen"bunu ben uydurdum koku acisindan demek :) mis gibi bebek kokuyor yikadiklarim oglumu hatirlatiyor giysileri.


Oyun oynuyorum onunla minicik bebekliginden beri.En eski oyunlarimiz, ayna ve saklambac. Bence en cok zeka gelistiren oyunlarin  basinda geliyor bunlar. Aras dogdugundan beri cevremdeki herkes aman aynaya baktirma,aman aynadan uzak dur melek kacar seytan gorur hurafeleri ile laf kalabaligi yaparken ben oglum daha birkac gunlukken tanistirdim kendi goruntusu ile.Kendini tanidi gun gectikce arkasinda salladigim eli ahnadan gorup kafasini cevirip elime bakti, yada sacini tarayinca aynaya donup kendine bakip el cirpti.Biliyor ki o bir yansima.kendi yansimasi.Yatagimin karsisindaki dolabimin ayna kapli olmasi avantajdi belki.Yani bebegim ayna ile cok sey ogrendi.


Altini degistirirken baslayan, yuzumuze bisi kapatip cee eee ile gelisip masa altlarina saklanip bulma yonetimi de diger gelisimi etkileyen oyunlardan. Bir oyuncagin uzerini  kapatip yok dedigimde ilk zamanlar yok oldugunu dusunuyordu simdi orada oldugunu biliyor.Ve cok zevk aliyor.


Son gunlerde de hayvanlari taniyor.Parkta bahcede kedileri kopekleri taniyor.Evde kahvaltisini yaptiriken mutfak camina ekmek koyuyorum martilar geliyor.Hergun kuslarda mama yiyor diye diye hem yemek yediriyorum hem kuslari izleyerek sasirmasina sahit oluyorum.Bu arada bu martilar alisiyor yemek vermeye,ve size. Bu sabah cama tak tak gaga attiklarinda yerimden firlayinca korkuyla, bize nekadar alistiklarini da anlamis oldum.


Cok sakin uysal bir bebek olan oglum bildigin  bir yaramaz olma yolunda ilerliyor.Ama mutlu bir bebek, huysuz degil.Akliyla fikriyle kesfetmekse bu dunyayi yaramazlik, varsin yaramaz hasari olsun,birakin ozgur olsun. Eviniz hep duzenli kalir,kirlense temizlenir ama bebeginizin bu gelisim gunleri birdaha gelmez.Sabredin, kendinizi minik bebisinize verin.Bir reklamda dedigi gibi "kirlenmek guzeldir".Dagitmak  da guzeldir. Cunku ogrenmek kesfetmek bir muzede degil karman corman bir ormanda, bol karistirilacak sey olan kucuk bir cekmecede olur..Birakin ozgur olsunlar birakin kendilerini bulsunlar..

Hiç yorum yok: